Mýtus o cíleném spalování tuků

Mýtus, který nikdy nevymře. Cílené spalování tuků neexistuje! Chcete mít na břiše pekáč buchet, cílené cviky na břicho vám nepomůžou. Chcete mít vyrýsované boky, cviky na nohy je nevyrýsují. Ruce? Jo je to tak, ani cviky na ruce vás nezbaví tuku na rukou.

Ztráta tuku je systémová záležitost

Tělo si nevybírá odkud bere energii z rezerv (tuků). Energie se  nepřetržitě ukládá a nebo čerpá po celém těle a během celého dne. Ukládání tuků se také liší člověk od člověka. Kde se vám tuk uloží ovlivňuje spousty faktorů. Něco má na svědomí hladina hormonů v těle, něco genetika. Kde a v jaké míře se uloží v těle tuk záleží na poměru testosteronu vůči estrogenu a také na citlivosti těla na inzulín. Taky je důležité jestli jste muž nebo žena, každému pohlaví se tuk ukládá trochu jinde, protože muži a ženy mají v těle rozdílné množství hormonů.

Proč není možné cílit ztrátu tuku na konkrétní partie?

Je to fyziologicky nemožné. Jakmile začnete cvičit, nebo se víc pohybovat v těle se mobilizují hormony a enzymy odpovědné za odbourávání tuků a jsou vyplaveny do krevního řečiště. Během několika vteřin a úderů srdce jsou rozptýleny do celého těla. Například začnete dělat sed-lehy v naději, že tuk na břiše začne mizet. Místo toho, v reakci na kontrakce svalů, tělo zaznamená nedostatek energie a začne uvolňovat hormony, které mají mobilizovat tuk. Tyto hormony, které už jsou rozptýleny v našem těle si začnou brát energii ze všech míst, kde se nacházejí.

Myslíte si, že cíleně hubnete břicho, nebo zadek, ale tuku se ve skutečnosti zbavujete všude po celém těle. Žijete v iluzu. Výsledky se jako první objeví tam, kde se na těle drží nejméně tuku.  Jak jsem napsal na začátku, každý jsme jiný a máme jinou tělesnou konstituci a každému se tuk uchovává po těle na trochu jiných místech. Proto je důležité zaměřit se na měření tuku. Když začnete používat jednoduchý metr na měření tuku zjistíte, že úbytek tuku probíhá všude a ne jen tam kde chcete vy.

Jak zhubnout břicho?

Pokud se chcete zbavit tuku kolem břicha, musíte správně cvičit, mít dostatek pohybu a hlavně se správně stravovat. Musíte tělo dostat do ideálního hormonálního rozpoložení aby bylo možné mobilizovat tukové zásoby. Jak na to?

Množství přijímané stravy by mělo být v energetickém deficitu. Musíte se zaměřit na zlepšení citlivosti na inzulín aby tělo mělo šanci mobilizovat tuk a nebralo energii hlavně z glukózy v krvi. Jakmile hladina inzulínu klesne, tělo začíná mobilizovat mastné kyseliny. K mobilizaci nedojde v případě, že budete mít v krvi vysokou hladinu inzulínu. Inzulín je ukládací hormon a jednou z jeho starostí je ukládání glukózy do tuků.
Přečtěte si 10 způsobů jak zvýšit citlivost těla na inzulín

Cvičební plán by měl obsahovat cviky, které se zaměřují na celé tělo. Snažte se provádět cviky, při kterých zapojíte co nejvíce svalů. Izolované cviky mají význam, ale až v okamžiku, kdy dojde k určitému vyrýsování postavy, když už tuku moc nemáte. Do té doby jsou zbytečné. Cvičte tvrdě. Cvičte s vysokou intenzitou a nedělejte si hlavu se spalovací zónou. Ta nefunguje.
Přečtěte si jaký cvik je ve skutečnosti nejlepší pro hubnutí

Doufám, že jsem vás přesvědčil o nesmyslnosti cílení na konkrétní tělesné partie při spalování tuků. Je to prostě fyziologicky nemožné. Jestli chcete zhubnout vykašlete se na cviky na konkrétní partie. Nevěřte reklamamám v televizi a dalším hloupostem o tajných cvicích na konkrétní tělesné partie. Místo toho se zaměřte na správnou stravu a správné cvičení.

Líbil se vám článek? Chcete se dozvědět o dalších?

Sledujte FitPlan.cz na Facebooku nebo na Twitteru a dozvíte se o nových příspěvcích jako první. Mezi tím si můžete stáhnout zdarma e-book 11 mýtů o hubnutí a zdravém životním stylu.

Top

11 MÝTŮ
O HUBNUTÍ

x