Jaký cvik je pro hubnutí nejlepší?

Napadlo vás někdy, jaký cvik je nejlepší pokud se snažíte zhubnout? Co musí obsahovat a zahrnovat aby byl účinek hubnutí co největší?

Nejlepší cvik pro hubnutí je, když zapojíte celé tělo

Izolované cviky nejsou nejvhodnější. Nejvhodnější je komplexní cvičení, při kterém je zapojeno celé tělo a pracuje najednou více svalových skupin. Spousty cviků jako dřepy, nebo mrtvé tahy jsou díky zapojení více svalů velice dobré, ale nezasáhnou celé tělo. Takže pokud budete dělat pouze tyto cviky, cvičení není vyvážené.

Nejlepší cvik pro hubnutí musí příznivě ovlivňovat hormony

Hubnutí je hodně o hormonech a mobilizaci tukových složek, aby došlo k jejich uvolnění. Pokud jde o hubnutí, vždy byla a bude nejdůležitější správná strava, nicméně cvičení je odpovědné za vytvoření příznivého prostředí pro spalování tuků. Vytvořením takového prostředí umožníte tělu stravu lépe a efektivně metabolizovat a díky tomu spalovat tuky.

Nejlepší cvik pro zhubnutí musí zvýšit hladinu testosteronu a růstového hormonu v těle

To je důležité i pro ženy, možná ještě důležitější, než pro muže, protože ženy mají menší hladinu testosteronu. Testosteron a růstový hormon jsou dva velice důležité hormony, při odbourávání tuků a budování svalů.

Nejlepší cvik musí zvýšit citlivost na inzulín

Lidé méně citliví na inzulín ho potřebují vyprodukovat více aby se zbavili nadbytečné glukózy v těle, která je inzulínem ukládána do tukových buněk. To je pro hubnutí velice špatné prostředí. Tuk nemůže být uvolněn v případě, že je v těle vysoká hladina inzulínu. Inzulín je ukládací hormon. Snahou je mít hladinu co nejnižší. Nízkou hladinu inzulínu si udržíte třeba tím, že vyčerpáte zásoby svalového glykogenu. Aby k tomu došlo, nejlepší cvičení pro hubnutí musí být anaerobní povahy. Zde najdete dalších 10 způsobů jak zvýšit citlivost na inzulín.

Nejlepší cvik pro hubnutí dokáže vytvořit EPOC efekt

EPOC (Excess post-exercise oxygen consumption) je volně přeloženo nadměrná konzumace kyslíku po cvičení.

Tato konzumace vyplývá z nedostatku kyslíku, jehož deficit jste si vytvořili během cvičení. Čím vyšší je intenzita cvičení, tím vyšší je EPOC efekt. Aby se tělo dostalo zpět do homeostázy, potřebuje navíc spousty kyslíku a palivo (tuk), pro opravu poškozených buněk. Nejlepší cvičení pro hubnutí musí mít vysokou intenzitu a vytvářet kyslíkový deficit aby došlo k po-spalovacímu efektu (Afterburn).

Nejlepší cvik pro hubnutí musí spálit hodně kalorií

Není asi žádným překvapením, že potřebujete vytvořit energetický deficit, abyste začali hubnout. Pokud přijímáte velké množství kalorií, není možné je pře-cvičit. Různá cvičení spálí různé množství kalorií, ale nejvíce kalorií se zbavíte v době po cvičení, během celého dne. Proto mějte na paměti, že se po cvičení nemůžete narvat vším na co si vzpomenete.

Nejlepší cvik pro hubnutí vytváří svalovou hmotu

Budování svalů a jejich udržení je velice důležité pro hubnutí. 1kg svalové hmoty spálí za den přibližně 12,474 kalorií. Silový trénink má nespočet výhod, přesto zvedání těžkých závaží není jediná forma silového tréninku. Jakékoli cvičení, díky kterému kladou svaly maximální odpor má potenciál být silovým tréninkem.

Jaký je nejlepší cvik pro hubnutí?

Pokud jste na to do teď nepřišli, tak vám prozradím, že se jedná o sprint. Možná namítnete, že to není cvik. Z mého pohledu se o cvik jedná.

stáhněte si ukázku knihy

JAK TUKY PÁLIT A NEUKLÁDAT

Žádný jiný cvik nesplňuje výše uvedené požadavky. Spousty cviků je velice blízko, ale většinou jim chybí 1 nebo více vlastností. Pouze u sprintů pracujete s celým tělem intenzivně a po delší dobu. Jen sprinty dokáží příznivě zvyšovat hormony, díky kterým docílíte po-spalovacího efektu. Sprinty vytvářejí kyslíkový deficit. Sprinty zvyšují citlivost na inzulín a současně při nich dochází také k budování svalů. Sprinty jsou prostě ideální.

Pokud nevíte jak na ně, zkuste intervalový trénink, který je právě na sprintech založený. Sprint je prostě králem cviků a nejlepším spalovačem tuků. Začlenění sprintu do HIIT (High intensity interval training – Vysoce intenzivní intervalový trénink) programu v kombinaci s dobře vypracovaným jídelníčkem je tou nejrychlejší cestou ke ztrátě tuků a úspěšnému zhubnutí.

Líbilo se?

Sledujte a podpořte FitPlan.cz na Facebooku (like / Líbí se mi), nebo na Twitteru (Follow) a dozvíte se o nových příspěvcích jako první. Mezi tím si můžete stáhnout zdarma e-book 11 mýtů o hubnutí a zdravém životním stylu.

Top

11 MÝTŮ
O HUBNUTÍ

x