6 nejčastějších chyb při cvičení, které dělá skoro každý

Během pár posledních let, kdy se aktivně věnuji pohybu a cvičení jsem udělal snad každou chybu, kterou jsem mohl. Přísloví “Chybama se člověk učí” rozhodně nekecá. V každém případě učit se z chyb ostatních je chytřejší. Takže jaký jsou nejčastější chyby, které dělá skoro každej?

Děláte to co vás nebaví

Myslel jsem si, že když chci zhubnout musím dělat přesně to a to cvičení. Mýlil jsem se a ve výsledku nejvíc utrpěla má motivace. Trénink a cvičení vás musí těšit a dělat šťastné. Měli byste se těšit na další. Pokud se děsíte už den předem, že zítra zase musíte do posilovny, jak si z něčeho podobného chcete vybudovat pozitivní návyk a životní styl? Najděte si fyzickou aktivitu, která vás bude bavit, budete si jí užívat a těšit se na ní. Už nikdy v životě nebudete cvičit. Budete se totiž jen bavit.

Moc cvičíte

Cvičení je skvělý, takže čím víc budu cvičit tím líp a o to rychleji zhubnu. Je to tak? Není! V jeden okamžik jsem se snažil cvičit a trénovat 6x týdně, někdy i 7x. Snažil jsem se přecvičit přijaté kalorie ze špatného jídla. Byla to naivní představa. Přijaté kalorie není možné přecvičit. Tělo takovej nápor nemůže vydržet a hubnutí se tím neurychlí. Cvičení ztrácí efekt, nemáte dostatek energie na rozumné výkony a nakonec to většinou vede k nějakému zranění. Pro většinu lidí, který se snaží zhubnout úplně stačí 3-4 intenzivní tréninky týdně a po zbytek dní být prostě aktivnější a víc se pohybovat, ne jen sedět od rána do večera u televize nebo u počítače.

Cvičení a zranění

Do dnes se mi to čas od času stane. Něco udělám špatně, někde si něco natáhnu a nechce se mi s tréninkem přestat. Díky tomu tlačím na pilu víc a zranění se zhoršuje. Když jsem si zničil kolena a musel několik měsíců rehabilitovat, byl jsem nešťastnej a i přes to se snažil alespoň nějak cvičit a posilovat. Výsledkem bylo jen to, že rehabilitace probíhala dýl a pomaleji. Je mi jasný, že člověk prostě nechce přesta, když už na ten vlak naskočí nechce z něj vystoupit. Baví  vás to, máte výsledky a přece kvůli nějakému “drobnému” zranění teď nepřestanete. Čím déle to budete odkládat, tím horší a delší bude i regenerace a uzdravení. Počkejte, odpočiňte si, nechte tělo aby se uzdravilo a postupně se zase vrhněte do tréninku. Nepříjemná zranění jsou osinou v zadku, ale čas od času se nám prostě přihodí. Musíme se s nimi naučit žít.

Špatné rozehřátí před tréninkem

Ze školy si pamatuju, že jsme se vždycky před tělocvikem protahovali. Klasické statické protažení svalů, kdy se předkloníte až k zemi a 10 sekund čekáte. Pak následuje další protahovací cvik a tak dále. Je to takový statický strečing. Později jsem zjistil, že takové protažení má jen malý efekt pro zlepšení svalové výkonnosti, nebo snížení rizika zranění. Dynamický strečink výrazně zlepšuje výkon ve srovnání se statickým (1) a taky máme menší riziko zranění.

Přečtěte si víc informací o tom jak se před cvičením správně rozehřát.

Oddělujete  silový a kardio trénink

Víc a víc lidí objevuje výhody vysoce intenzivního intervalového tréninku. Pro mě byla vždycky představa hubnutí hlavně o aerobním tréninku a silový trénink byl něco naprosto odděleného, co jsem nepovažoval za důležité. Kardio cvičení je prostě kardiovaskulární trénink a může být součástí silového tréninku. Stačí když prostě při tréninku přidáte na intenzitě. HIIT je skělý způsob jak toho dosáhnout.

Pracujete na Egu místo na svalech

Spousta lidí prostě jede v posilovně stále dokola jeden cvik s nízkou váhou. Dokážou nesčetněkrát zvednout činku a provést neuvěřitelné množství opakování. Je to ale na úkor svalů. Jedná se o nejčastější chybu v posilovnách. Vykašlete se na to co si myslí ostatní. Cvičte s váhou, která vám umožní docílit správné formy cviku v jeho plného rozsahu. Desítky opakování jsou zbytečná a nemají na svaly kýžený efekt. Naložte si váhu, se kterou zvládnete jen pár opakování. Opravdu není nutné se předvádět a zvedat činky s nízkou váhou 5minut pořád dokola. Jestli potřebujete pohladit ego, existuje spousty jiných možností.

2 komentáře

  1. Martin Neužil 4.3.2013
  2. Petr Novak 5.3.2013

Zanechat zprávu

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Top
Zakoupil(a): Václav z Kralupy nad Vltavou před 1 dnem
 
Zakoupil(a): Tomáš z Pardubice před 1 dnem
 
Zakoupil(a): Jana z Telč před 1 dnem
 
Zakoupil(a): Lenka z Stará Ves nad Ondřejnicí před 2 dny
 
Zakoupil(a): Kristína z Śtúrovo před 2 dny
 
Zakoupil(a): Michaela z Jindřichův Hradec před 2 dny
 
Zakoupil(a): Jana z Praha 8 před 2 dny
 
Zakoupil(a): Robert z Šarovy před 2 dny
 
Zakoupil(a): Miroslav z Králův Dvůr před 3 dny
 
Zakoupil(a): Helena z České Budějovice před 3 dny
 
Zakoupil(a): Michal z Olomouc před 3 dny
 
Zakoupil(a): Jana z DOMAŽLICE před 4 dny
 
e-book Jak pálit a neukládat
Zakoupil(a): Alena z Zelesice před 4 dny
 
Zakoupil(a): Marie z Lhotka před 4 dny
 
Zakoupil(a): Adéla z Těšany před 4 dny