Jak zhubnout těch zatracených posledních 5kg

Pokud čtete tento článek, je pravděpodobné, že jste úspěšně prošli celou cestou hubnutí, ale potřebujete trochu popostrčit při zbavování se posledních pár kilo.

Nebo se jen chcete něco dozvědět a připravit se na svých posledních 5kg až přijde čas. Na začátku cesty za hubeným tělem se změny dějou velice rychle, ale jak hubneme, změny jsou pomalejší a pomalejší. Je to tím, že tělo už nemá tolik tukových zásob, ze kterých může čerpat energii. Nechce se posledních zásob jednoduše zbavit.

Přijít na to jak zhubnout posledních 5kg může být stejně těžké jako se zbavit těch prvních 20kg. Jestli hledáte nějaké nápady, jak konečně z těla dostat pár posledních kilo tuku, zkuste jeden nebo více následujících tipů. Snad vám pomůžou dostat se do cíle.

Zvyšte intenzitu cvičení

Nemám rád zvyšování intenzity o nic víc než vy, ale zvýšení intenzity nebo přidání nějakého hardcore HIIT tréninku, vás může dostat do cíle. Čím vyšší bude intenzita, tím víc kalorií tělo nakonec spálí.

Snižte příjem sacharidů

Téměř každý sportovec, kulturista a závodník, nějakým způsobem omezuje příjem sacharidů. Zkuste snížit příjem sacharidů. Nechoďte příliš nízko, pokud provozujete silový trénink. Zkuste to o 25 – 50g za den a sledujte změny. Pokud to nestačí snižte příjem ještě víc.

Zkuste občas jednoduše hladovět

Přerušovaný půst patří mezi efektivní strategie, pokud chcete shodit posledních pár kilo. Přerušovaný půst neznamená neustále hladovění, které vede ke zpomalení metabolismu. Jednoduše v potravě máte menší stravovací okna. Například, můžete zkusit 16/8, 18/6, 20/4 půstový plán, kde první číslo je počet hodin, kdy nejíte, a druhé číslo je počet po sobě jdoucích hodin, kdy jíte. Takže máte 16 hodin půstové okno a pak 8 hodin jíte, ne v kuse, ale v těchto 8 hodinách se normálně stravujete. Neměňte svůj kalorický příjem, ani potraviny, které konzumujete. Stačí celkový kalorický příjem přesunout z půstového okna do okna, kdy můžete jíst. Jíst často a pravidelně je nesmysl. Nejsme dobytek, abysme se nepřetržitě pásli. Mýtus pravidelné stravy je už dávno vyvrácený.

Zbavte se podváděcích dnů

Podváděcí den je skvělá věc. Člověk si je užije na maximum a přitom ví, že stále jí zdravě. Většině lidí pomáhají při změně stravovacích návyků. Na kurzu se jim celkem obsáhle věnuju. Někdy ale můžou narušit proces hubnutí, především pokud nejsou tyto dny správně aplikované. Jestli se chcete zbavit posledních 5kg, zbavte se i podvádění nebo podváděcí okno výrazně rozšiřte. Nahraďte podváděcí jídla zdravou alternativou, jezte třeba hodně ovoce. Zdravé alternativy vám poskytnou výhody podváděcích jídel a zmírní jejich nevýhody.

Zkuste kalorické cyklování

Spousta lidí zhubne tím, že si začne počítat kalorie, zjistí si svůj kalorický výdej a tomu přizpůsobí každodenní příjem. Kalorický příjem nemusí být každý den stejný. Hubnutí není každý den stejné. Je to kumulativní záležitost probíhající v čase. Pokud si počítáte kalorie, podívejte se na kalorický příjem s odstupem v průběhu celého týdne. Změňte svůj denní příjem kalorií tak, že některý den přijmete víc a jiný zase míň. Můžete mít tři úrovně kalorického příjmu. Nízkou, střední a vysokou úroveň. Důležité je, aby za týden byl příjem stejný, jako váš každoddení, krát 7 dní v týdnu. Kalorické cyklování může být při pokusu zbavit se posledních pár kil velice účinnou zbraní.

Přečtěte si celý článek jak na kalorické cyklování.

Načasujte si to

Víte, že načasování příjmu jednotlivých makroživin může mít vliv na složení těla? Příjem makroživin ve správný čas dokáže ovlivnit a zmanipulovat hormony, které mají obrovský vliv na ukládání a pálení tuků. Nejjednodušší načasování je příjem sacharidů kolem času tréninku. Zkuste si naplánovat sacharidový příjem před nebo po cvičení. Stejně tak i jídla bohatá na bílkoviny a tuky. Po zbytek dne se stravujte třeba jako vegetarián. Příznivě to ovlivní především hladinu inzulínu, ale i další hormony. Poskytnete tím tělu správné prostředí pro metabolizaci mastných kyselin, tedy tuků.

stáhněte si ukázku knihy

JAK TUKY PÁLIT A NEUKLÁDAT

Přijďte si poslechnout jak je to s dalšími hormony a jak je pozitivně ovlivnit.

Zbavte se veškerého cukru

Cukr, dokonce i v přírodní podobě, ve formě ovoce, může někdy pracovat proti záměru zbavit se posdledních pár kil. Především, když ho přijímáte víc, než je potřeba. Ovoce i mléčné výrobky, které jsou často součástí zdravého životního stylu dokážou ve velkém množství způsobit problémy. Jestli se vám hubnutí zastavilo a stále jste nepřišli na to jak se zbavit těch posledních pár kilo, vyřazení všech zdrojů cukru může být tou správnou cestou.

Zkuste ranní postící kardio

Ne každý je příznivcem ranního cvičení. Nicméně ranní kardio cvičení na lačno se ukázalo jako zajímavá možnost ztráty tělesného tuku. Kombinace nízké hladiny inzulinu a glukózy v krvi s cvičením vytváří dobrý potenciál ke zbavení se většího množství tělesného tuku. Jindy kardio cvičení nemá moc smysl. Když cvičíte ráno na lačno, tělo mnohem lépe využívá pro energii mastné kyseliny = tuk. Zajeďte si do práce na lačno na kole. Spojíte tak příjemné s užitečným a zas tolik času neztratíte.

Něco trochu víc hardcore:

Dejte ledovou vanu na 15 minut

Tělo potřebuje udržovat určitou teplotu. K tomu, aby ji vytvořilo, potřebuje enrgii. Když tělo extrémně podchladíte začne produkovat velké množství energie na jeho zpětné ohřátí, no a tuk je energie. Začínejte postupně a vodu si do vany připouštějte až vám zůstane koukat jen hlava.  Pro začátečníky doporučuji začínat s ledovou sprchou. Efekt je o něco menší, ale je.

Kvalitní kafe před tréningem

Nejvýraznější složkou kávy je kofein, ten má spousty pozitivních vlastností, ale pro nás je důležité, že zrychluje krevní oběh. Zrychlením krevního oběhu při cvičení docílíte i rychlejšího spalování tuků. Jen to prosím nepřehánějte, ať s vámi cvičení nesekne. Kafe má také velké množství antioxidantů a to je také velice důležité při spalování tuků.

Líbilo se?

Sledujte FitPlan.cz na Facebooku (like / Líbí se mi), nebo na Twitteru (Follow) a dozvíte se o nových příspěvcích jako první. Mezi tím si můžete stáhnout zdarma e-book s dalšími 11 mýty o hubnutí. Chcete se dozvědět ještě víc? Přijďte na kurz.

Top

11 MÝTŮ
O HUBNUTÍ

x