Při hubnutí se nezaměřujte na kalorie

Pokud jde o hubnutí, tak se kaloriím věnuje opravdu velká pozornost především proto, že energetický příjem většiny lidí není v rovnováze. Když chcete zhubnout, obecně platí, že musíte přijmout míň kalorií, než vydáte. Tento přístup naprosto ignoruje 4 nejdůležitější aspekty hubnutí, na které byste se měli zaměřit.

Soustřeďte se na své zdraví

Přibývání na váze je jen vedlejším efektem nezdravého životního stylu. Je to příznak, ne problém, který potřebujete vyřešit. Posuňte svou energii od nikdy nekončícího boje se symptomy a vrhněte se rovnou takříkajíc k jádru pudla. Pokud se zaměříte na své zdraví, budete vědět, že uvnitř těla se měníte k lepšímu, dostaví se nakonec změny i z vnějšku. Brzy se začnou projevovat vedlejší účinky zdravého životního stylu i na váze.

Zaměřte se na kvalitní potraviny

Místo plýtvání energií na pokusech zjistit, kolik máte přesně přijímat kalorií, se raději zaměřte na změnu svých stravovacích návyků. Dělejte to pomalu postupně dokud nebude 50, 60 pak 70 a nakonec 90% veškerých potravin, které přijmete, z kvalitních nezpracovaných zdrojů. Můžu vás ujistit, že strava složená z 90% kvalitních nezpracovaných potravinách se projeví na změně vaší tělesné konstituce.

Kalorie a přesný příjem je velice ošemetnou záležitostí. Díky individuálnímu metabolismu každého z nás nejde hodit plošně do placu jedno doporučení nebo vzoreček, se kterým si přesný příjem spočítáte, a zjistíte kolik kalorií byste měli přijímat.

Bohužel jednou z nejčastějších otázek, kterou lidé na internetu hledají je, kolik kalorií mají přijmout. Pro získání rozumného čísla si s nějakou kalkulačkou nevystačíte. Můžete ale využít zařízení, které měří celodenní kalorický výdej. Patří mezi ně FitBit, JawboneUP nebo Nike Fuel Band. Díky podobným zařízením, které odhadnou váš denní energetický výdej, jste schopni relativně přesně vypočítat i kalorický příjem.

Skutečná síla tělesné transformace nespočívá v úpravě kalorického příjmu, ale v poskytnutí tělu a mysli zdravou a výživnou stravu z kvalitních potravin.

Můžete si hrát s makroživinami jako jsou tuky, sacharidy a bílkoviny, je to i celkem zábavné, ale skutečné změny se začnou dít v okamžiku kdy se zaměříte i na dostatečný příjem minerálů, vitamínů a antioxidantů.

Buďte aktivní

Už jste to určitě slyšeli, míň jíst a víc se hejbat, ale co to sakra přesně znamená? Zítra si zacvičím a už teď se nemůžu dočkat, až to budu mít za sebou? Jaké cvičení je nutné k získání fit a zdravého těla?

Být aktivní znamená víc než jen dát si tu a tam nějaký ten trénink. Samozřejmě jsou cvičení, díky kterým zhubnete rychleji nebo pomaleji. To ale není tak úplně zásadní. Důležité je hýbat se pravidelně, bavit se tím a být prostě aktivní.

Jestli jste někdy měli možnost sledovat lidi, co se pohybují kolem fitness, možná jste si všimli, že jdou nad rámec nějakých 30 minut cvičení denně. Hýbají se neustále, mnohem víc chodí a za den udělají mnohem víc kroků, než průměrný člověk a tráví minimum času lenošením. Buďte kreativní, najděte si způsob, jak do každodenních úkolů zapojit víc aktivity. Nějaké příklady?

stáhněte si ukázku knihy

JAK TUKY PÁLIT A NEUKLÁDAT

  • Vystupte o stanici dřív a jděte pěšky.
  • Věšíte prádlo? Nenoste si ho v koši k sušáku, ale pro každý kus dojděte do pračky zvlášť.
  • Nestůjte na jezdících schodech, choďte po nich.
  • Po schodech běhejte.
  • Jděte na oběd dál, než jen za roh.

Díky takovým drobnostem můžete za rok bez problémů shodit třeba 10kg.

Vytvořte si pozitivní obraz svého těla

Všude kolem nás jsou obrazy krásných a super hubených lidí. V časopisech, reklamách a televizi se to jimi jen hemží. Spousta lidí se na tyto obrazy fixuje a není se svým tělem nikdy spokojena.

Pozitivní vnímání sama sebe znamená vnímat svou skutečnou krásu, svou vnitřní krásu. Milujte své tělo bez ohledu na to, jak vypadá. Naučte se přijímat sami sebe a zbytek už bude následovat.

Kalorie? Taková hloupost!

Líbilo se?

Sledujte FitPlan.cz na Facebooku nebo na Twitteru a dozvíte se o nových příspěvcích jako první.

 

Top
Zakoupil(a): Jiří z Otrokovice před 2 hodinami
 
Zakoupil(a): Martin z Vlašim před 3 hodinami
 
Zakoupil(a): Renata z Církvice u Kutné Hory před 6 hodinami
 
Zakoupil(a): Martina z Praha 4 před 11 hodinami
 
Zakoupil(a): Veronika z Praha 6 před 15 hodinami
 
Zakoupil(a): Petr z Třeboň před 16 hodinami
 
Zakoupil(a): Aleš z Chrudim před 17 hodinami
 
Zakoupil(a): Kateřina z Stará Ves nad Ondř. před 18 hodinami
 
Zakoupil(a): Oldřich z Praha před 23 hodinami
 
Zakoupil(a): František z Třebíč před 23 hodinami
 
Zakoupil(a): Alžběta z Cítoliby před 1 dnem
 
Zakoupil(a): Miroslav z Plzeň před 1 dnem
 
Zakoupil(a): Viera z Levice před 1 dnem
 
Zakoupil(a): Monika z Nový Jičín před 1 dnem
 
Zakoupil(a): Monika z Sedlec-Prčice před 1 dnem
 

11 MÝTŮ
O HUBNUTÍ

x