Síla plánování

Cíl bez plánu je jen přání. Stanovit při hubnutí jen cíl bohužel nestačí. Dosáhnout cíle znamená vytvořit si plán. Jak vytvořit správný a efektivní plán abyste dokázali zhubnout se dozvíte právě zde.

Jaká je síla plánování při dosáhování úspěchu?

Lidé mají obrovské množstí skvělých nápadu, jen pár jich je proměněno v realitu. Síla, která to dokáže je akce.

Stanovení cíle je prvním krokem k přeměně myšlenky v něco hmotného, čeho jsme schopni se dotknout, co můžeme cítit. Přesto nás samotný cíl příliš daleko nedostane. Lidé si dávají cíle a předsevzetí každý rok, ale jen zlomek jich dosáhne. Kde je rozdíl? V plánování a akci.

Plán a akce jsou vlastně dvě strany stejné mince. Upřednostňuji ještě jednodušší koncept, kterým je “akční plán”, nebo “akční plánování”. Jak takové plánování vypadá?

Vezmete svůj cíl a rozsekáte ho na větší množství kroků, nebo tomu můžeme říkat několik menších cílů. Postupně pak přes malé krůčky dorazíme do samotného cíle.

Co je jádrem dobrého plánu?

Dobré akční plány mají několik společných vlastností mezi které patří:

Specifičnost

Nejasné cíle vedou k nejasným výsledkům. Říct si “Chci zhubnout” nám nepomůže. Kolik chcete zhubnout? Do kdy? Stanovte si přesný čas a datum kdy cíle dosáhnete.

Měřitelnost

Váš cíl musí jíst jednoduše změřit abyste mohli říct zda jste ho dosáhli. Buď ano nebo ne. Nic mezi neexistuje. Černá nebo bílá. Nespoléhejte na šedou. Ta dává hlavě možnost začít se vymlouvat.

Dosažitelné

Je fajn dávat si vysoké cíle, ale myslete na to, že musí být hlavně dosažitelné. Váš hlavní cíl může být opravdu vysoký, ale jednotlivé malé cíle, přes které se dostáváme k hlavnímu, musí být vždy dosažitelné.

Pamatujte, že se potřebujete pomalu, ale jistě přibližovat k vrcholu.

stáhněte si ukázku knihy

JAK TUKY PÁLIT A NEUKLÁDAT

Progresivní

Plán musí být progresivního charakteru. To znamená, že každý akční cíl musí navazovat na ten předchozí. Jedná se o mapu jak se dostat z místa A do místa B.

Jak aplikovat plánování do aktivního životního stylu?

Cvičení, sport a vůbec fitness je především o dokonalém plánování. Snažíme se být nejlepší jak fyzicky tak psychicky a to vyžaduje velké úsilí.  Dalšími aspekty, která zahrnuje správný plán jsou:

Plánování jídel

Je to otrava a vyžaduje čas, ale nakonec přijde odměna. Stojí za tu námahu. Vědět co kdy budete jíst vám nedává možnost šlápnout vedle. Špatné stravovací návyky často vznikají z nedostatku času, v rychlosti si koupíte něco do ruky a mažete zpět do práce. Na obědě v restauraci není nic zdravého tak sáhnete po nezdravém, protože se přeci chcete najíst.  Když máte jídlo naplánované, nebo připravené s sebou vyhnete se podobným situacím.

Plánování cvičení

Pokud chcete dosahovat pokroku a neplácat se na místě, cvičební plán potřebuje strukturu. Zapisujte si vše co při tréninku provedete i to čeho tréninkem chcete dosáhnout. Cvičení trvá měsíce a je dobré dosahovat pokroku. V případě posilování je potřeba nastavit si pravidelné zvyšování závaží nebo počty opakování. Opět, ve správném plánu musí být vše měřitelné a dosažitelné. Postupem času uvidíte, že je tělo silnější a rychlejší.

Psychická pohoda a plánování

Stres je v tomto směru asi nejvíce opomíjeným aspektem. Plán musí obsahovat části, které pomůžou odpočívat, regenerovat a vypořádat se se stresem. Možná budete překvapeni jak moc se zlepší výsledky, když tělu i duši dáte dostatek prostoru pro regeneraci.

Pokrok při hubnutí

Chcete zhubnout 20 kilo? To je reálné. Za jak dlouho? Za rok? To je také reálné, ale těžko představitelné. Rozdělením ročního cíle na měsíční a ty na týdenní je skvělá věc, jak se nakonec dostat do cíle. 20kg za rok je rázem ani ne 0.5 kg za týden. To je představitelné, motivující i dosažitelné.

Vytvořte si akční cíle, které je možné měřit. K tomu můžete použít jednoduchý metr, nebo kaliper pro měření podkožního tuku. Držte se stanovených cílů. Každé kilo, kterého se zbavíte vás přibližuje k finálnímu cíli.

Přesný a akční plán ve finále vede k vytvoření zdravých návyků, díky kterým po dosažení cíle nehrozí, že se vrátíte ke starému životnímu stylu a kila opět naberete. Budete mít zažité pravidelné cvičení i správnou stravu. To je hlavním cílem.

Co uděláte teď?

Klid a správné prostředí dělají divy. Udělejte si kávu nebo čaj, vezměte do ruky tužku, papír a začněte tvořit svůj cíl.

Top
Zakoupil(a): Václav z Kralupy nad Vltavou před 23 hodinami
 
Zakoupil(a): Tomáš z Pardubice před 1 dnem
 
Zakoupil(a): Jana z Telč před 1 dnem
 
Zakoupil(a): Lenka z Stará Ves nad Ondřejnicí před 1 dnem
 
Zakoupil(a): Kristína z Śtúrovo před 2 dny
 
Zakoupil(a): Michaela z Jindřichův Hradec před 2 dny
 
Zakoupil(a): Jana z Praha 8 před 2 dny
 
Zakoupil(a): Robert z Šarovy před 2 dny
 
Zakoupil(a): Miroslav z Králův Dvůr před 2 dny
 
Zakoupil(a): Helena z České Budějovice před 3 dny
 
Zakoupil(a): Michal z Olomouc před 3 dny
 
Zakoupil(a): Jana z DOMAŽLICE před 3 dny
 
e-book Jak pálit a neukládat
Zakoupil(a): Alena z Zelesice před 4 dny
 
Zakoupil(a): Marie z Lhotka před 4 dny
 
Zakoupil(a): Adéla z Těšany před 4 dny
 

11 MÝTŮ
O HUBNUTÍ

x