Margaríny a omega-6 pravděpodobně škodí vašemu zdraví

Nedávno jsem si na Facebooku povzdechl nad margarínovou lobby a pozastavoval se nad nešťastným videem projektu vimcojim.cz o výběru tuků. K mému komentáři u videa se vyjádřil MUDr. Petr Hlavatý, Ph.D. velký bojovník proti nasyceným tukům a tukům vůbec. Alespoň podle tohoto článku (Zepter? Náhoda!).  Názor pana Hlavatého respektuji, ale nesouhlasím s ním a nehodlám se jim řídit. S jeho doporučením Omega 3: Omega 6 1:5 ve prospěch Omega-6 nesouhlasí ani Wikipedia a to už je co říct.

Šílenství, až fóbie z přírodních nasycených tuků (například z másla) je na světě už opravdu dlouho. V posledních letech bylo na toto téma provedeno spousta studií a žádné se nepodařilo prokázat, že jíst máslo je nezdravé. Ve Švédsku to už dost lidí pochopilo a produkty jako odtučněného mléka, nízkotučné margaríny a další nízkotučné výrobky přestali kupovat.

Máme tu další hřebíček do rakve pro lidi co mají fobii z tuků a vše musí mít nízkotučné. Na světlo se dostalo několik dosud nezveřejněných čísel ze starší studie, která ukazují, že dnešní margaríny jsou nejen zbytečné. Můžou být dokonce škodlivé pro vaše srdce.

Studie

Studie (odkazy pod článkem) se účastnilo téměř 500 lidí s onemocněním srdce. Byly náhodně rozděleni na dvě poloviny. Jedna polovina konzumovala ve větším množství omega 6 tuky, tedy i ve formě margarínů a bylo jim doporučeno co nejvíce omezit nasycené tuky (např. tučné maso a máslo). Druhá polovina žádná doporučení nedostala a mohla pokračovat ve starém životním stylu.

Po třech letech, kdy byla studie ukončena bylo mnohem více úmrtí ve skupině, které konzumovala margaríny bohaté na omega-6 kyseliny. Riziko úmrtí se v průběhu studie zvýšilo na propastných 62%. Skupina, která nedostala radu přejít na nízkotučné produkty a margaríny žila prokazatelně déle.

Nedávno se prokázalo, že ve skupině, která dál konzumovala margaríny se riziko úmrtí na srdeční onemocnění zvýšilo až na 74%!

Zbavte se fobie z tuků

Přidáte-li tyto, do nedávna skryté katastrofální výsledky, do ostatních provedených studií, zjistíte, že neexistuje sebemenší důkaz o prospěšnosti omega-6 kyselin. Naopak: Čísla jsou velmi blízko tomu (pro statistiky p = 0,06) aby se dalo říct, že vysoký obsah Omega 6 je škodlivý a zvyšuje riziko úmrtí na srdeční onemocnění v důsledku konzumace margarínu místo másla.

Další info na: TIME: Omega-6 Fats Linked to Increased Risk of Heart Disease

Studie: http://goo.gl/zkuIEhttp://goo.gl/CW3X6 a http://goo.gl/AFC46

Zdroj a volný překlad z: http://www.dietdoctor.com/good-night-low-fat-diet

stáhněte si ukázku knihy

JAK TUKY PÁLIT A NEUKLÁDAT

Top
e-book Jak pálit a neukládat
Zakoupil(a): Claudie z Palma Mallorca Paguera před 39 minutami
 
Zakoupil(a): CENTRUM z Praha před 1 hodinou
 
Zakoupil(a): Adéla z Frenštát p.R před 2 hodinami
 
Zakoupil(a): svata z Mukařov před 3 hodinami
 
Zakoupil(a): Karolína z Heřmanův Městec před 5 hodinami
 
Zakoupil(a): Michaela z ŽELEŠICE před 8 hodinami
 
Zakoupil(a): Petr z Třebestovice před 8 hodinami
 
Zakoupil(a): Eva z Bystřice nad Pernštejnem před 8 hodinami
 
Zakoupil(a): Nikola z Karviná-Ráj před 9 hodinami
 
Zakoupil(a): Milan z Mýto v Čechách před 9 hodinami
 
Zakoupil(a): Jan z Praha 9 před 10 hodinami
 
Zakoupil(a): Jakub z Praha 4 před 11 hodinami
 
Zakoupil(a): Michaela z Sloupnice před 13 hodinami
 
Zakoupil(a): Marta z Brno před 22 hodinami
 
Zakoupil(a): Jan z Ostrava před 23 hodinami
 

11 MÝTŮ
O HUBNUTÍ

x