Jak často mám cvičit?

Otázka, která zajímá opravdu hodně lidí. Jak často cvičit abych _____ doplňte si. Odpověď je v zásadě jednoduchá. Záleží na vašem současném stavu a jaký jste si stanovili cíl. Někdo, kdo chce zhubnout 10 kilo, bude muset makat víc, než ten co si chce váhu jen udržet. Pokud chci zlepšit sílu, budu muset makat víc, než někdo, kdo chce jen vypadat líp v plavkách a oblečení.

Překvapivě tato odpověď nikoho neuspokojí. Nechápu proč 😀 Takže si otázku i následnou odpověď zkusíme rozebrat trochu podrobněji.

Jak často mám cvičit, když chci zhubnout?

Není žádným tajemstvím, že čím častěji budete cvičit, tím rychleji uvidíte výsledky. Na druhou stranu samotné cvičení bez správné stravy nemá na snižování váhy žádný vliv.

Jestli jste právě začali a vrhli se do hubnutí, první co potřebujete udělat, je zaměřit se na tuk. To je co vás zajímá. Potřebujete si měřit % tuku v těle. To můžete udělat buď pomocí chytré váhy. Další velice levné řešení je pomocí kaliperačních kleští. Jakmile víte kolik máte tuku, můžeme se ho začít zbavovat. Začátečníkům doporučím 3x týdně HIIT trénink na 10 minut. Je to krátké a účinné. Zbytek dní věnujte dlouhým procházkám, projížďkám na kole, chození po horách případně jiné zábavné aktivitě. Být hubený a fit není otázkou mučení se v posilovně, ale změnou životního stylu. Najděte si aktivitu, která vás bude bavit a na kterou se budete těšit.

Považujete se za pokročilého uživatele? Zacilte svůj HIIT trénink na 12-15 minut, klidně i 4x-5x týdně.

Ať je váš tréninkový plán sebedokonalejší, jakmile podceníte výživu, cvičení vám nepomůže. Proto tolik lidí končí a selže. Mají špatně nastavený výživový plán a tak se mylně domnívají, že jim nezbývá nic jiného než věnovat víc času cvičení. Na to už není čas ani síla a tak raději vše hodí za hlavu.

Jestli cvičíte až se z vás kouří a stále nemůžete zhubnout, je čas přehodnotit svůj jídelníček.

Jak často cvičit, když chci nabrat svaly?

Klíčem k větší síle je menší frekvence a více intenzity. Můžete cvičit jen dva dny v týdnu. Během cvičení na sebe buďte tvrdí a snažte se dostat na maximum. U HIIT tréninků můžete prodloužit pauzy, ale nesmí vám ubývat počty opakování, tak rychle jako když máte krátké pauzy. Během několika měsíců získáte sílu, kterou ucítíte i uvidíte. Opět záleží na výchozí pozici. Jakmile se dostanete do pokročilé úrovně, je získání další síly a objemu svalů výrazně složitější.

Je vašim cílem především síla a svaly?

Pak budete muset dělat HIIT tréninky častěji. Většině lidí vyhovuje a funguje trénink 3x – 5x týdně a několik dní odpočinku. Potřebujete se zaměřit ještě víc na intenzitu. Dobrý způsob jak budovat svaly na nohou jsou dřepy na jedné noze. V případě budování síly je někdy potřeba cvik modifikovat. Jakmile nemůžeme, přejdeme na dřepy na jedné noze s přidržováním se například rámu dveří. Důležité je nepřestávat, když už nemůžu cvik provést, jen si pomoct určitou modifikací.

Jak často cvičit, když chci atletickou postavu?

Atletická postava, nebo příprava na větší sportovní výkony vyžaduje dlouhodobý trénink správně kombinovaný s dostatkem odpočinku a regenerace. Pro většinu lidí (včetně mě) je velice těžké najít správnou rovnováhu a udržet ji. Vše závisí na vlastním těle a jak rychle dokáže regenerovat.

stáhněte si ukázku knihy

JAK TUKY PÁLIT A NEUKLÁDAT

Jestli se snažíte být jen víc fit, nebo se chcete připravit na nějaký závod je fajn jít do přípravy pod vedením odborníka. Chcete uběhnout půlmaraton? Pak byste měli zkusit nějaký kurz věnující se běhání a přípravě na závody.

Počítejte s tím, že budete trénovat minimálně 3x týdně, neobejdete se bez pomůcek, jako je třeba pěnový roller pro regeneraci. Zařadíte delší strečink a možná i jógu. Cvičení by mělo tělu přinášet další energii. Měli byste se cítit fit, zdraví a plní síly. Pokud tomu tak není, cvičíte pravidelně minimálně 3x týdně a máte pocit vyhoření, cítíte se unavení, je možné, že jste jednoduše přetrénovaní.

Klíčem vždy bylo a bude, poslouchat své tělo a sledovat pokroky. Nakonec si každý musí přijít sám na to, jaký je správný poměr cvičení a stravy právě pro ten jeho cíl, který si vytyčí. Zdravý životní styl není jednodenní závod, ale celoživotní maraton.

Líbí se ti článek?

Sledujte FitPlan.cz na Facebooku nebo na Twitteru a dozvíte se o nových příspěvcích jako první.

3 komentáře

  1. Radoslav Spišiak 25/08/2014
  2. sarka 22/04/2016
    • Petr Novak 23/04/2016

Zanechat zprávu

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Top
Zakoupil(a): Vítězslava z Znojmo před 15 hodinami
 
Zakoupil(a): Dáša z Mladá Boleslav před 17 hodinami
 
Zakoupil(a): Martina z Brno před 19 hodinami
 
Zakoupil(a): Ludmila z Přerov před 20 hodinami
 
Zakoupil(a): Petra z pošta Radslavice u Přerova před 1 dnem
 
Zakoupil(a): Martina z Kostelec před 1 dnem
 
e-book Jak pálit a neukládat
Zakoupil(a): Mirka z Bystřice pod Hostýnem před 2 dny
 
Zakoupil(a): Ivana z Kynšperk nad Ohří před 2 dny
 
Zakoupil(a): Eva z Mimoň před 2 dny
 
Zakoupil(a): Ondřej z Přezletice - pošta Pha Vinoř před 2 dny
 
Zakoupil(a): Miloš z Chomutov před 2 dny
 
e-book Jak pálit a neukládat
Zakoupil(a): Jan z Valy před 2 dny
 
Zakoupil(a): JIŘÍ z PILNÍKOV před 2 dny
 
Zakoupil(a): Eva z Praha 4 před 2 dny
 
Zakoupil(a): Markéta z Praha8 Troja před 2 dny
 

11 MÝTŮ
O HUBNUTÍ

x