8 zdravých nápojů kromě vody se kterými lze hubnout

Ne každý je fandou samotné vody. Voda vždy byla a bude nejlepší volbou při hubnutí a taky pokud jde o naše zdraví. Voda je život. Voda je základní živina a je součástí každé buňky v těle. Někdy ale stačí menší změna a máte výborný a zdravý nápoj.
Voda by stále měla být základem pitného režimu. Voda má na hubnutí velký vliv, o tom není pochyb, ale existuje několik dalších, zdravých a tělu prospěšných nápojů, které můžete při hubnutí pít a přidat je do jídelníčku. Některé z nich by jste měli pít s mírou, protože všeho moc škodí. Přesto mají prokazatelné zdravotní výhody a v malém množství dokážou hubnutí podpořit.

Káva

Někdo bez kafe prostě nemůže žít. Také do této skupiny patřím. Naštěstí má káva bezpočet zdravotních výhod. Káva snižuje riziko kardiovaskulárních a dalších onemocnění (1) (2) (3). Kdo pije kafe, snižuje riziko diabetu 2 typu (4). Kdyby to nestačilo, káva taky pomáhá při odbourávání tuků. Kofein, kyselina chlorogenová a quinides to jsou jen některé z chemických látek, podporujících hubnutí prostřednictvím termogeneze. Zvyšují oxidaci tuků a snižují hladinu inzulínu v těle (5) (6) (7).

Čaj

Čaj je velice bohatý na EGCG, antioxidant katechin o kterém jsou vědci přesvědčeni, že je zodpovědný za většinu prospěšných vlastností, které se čaji přisuzují. Většina studií prováděných na zeleném čaji byla sice dělána vždy izolovaně od živého organismu (“ve zkumavkách”) a některé na zvířatech, ale výsledky vypadají víc než slibně. Katechiny jsou mrchožrouty volných radikálů. Proto můžeme s celkem vysokou jistotou věřit tomu, že čaj je účinným bojovníkem proti kardiovaskulárním onemocněním a rakovině (8). Dokonce existuje zatím omezené množství studií, které prokazují, že čaj může snížit riziko mrtvice, kognitivní poruchy a osteoporózu (9).

Ochucená voda

Nemám namysli sladkými šťávičkami, které si můžete koupit v obchodě. Nemyslím tím ani nějaká umělá dochucovadla a doslazovadla. Myslím na několik plátků citrónu, limetky, pomeranče nebo okurky přidaných do vody. Pár plátku většinou stačí aby voda dostala jinou chuť a nepřipadala vám tak bez chutí.

Víno

Víno patří mezi potěšení, za které se cítíme někdy trochu provinile. Je to jedna z mála nectností, kterou lze doporučit jako součást zdravého životního stylu. Víno se musí samozřejmě konzumovat s mírou. Alkohol obsahuje 7 kalorií na gram. Co na to naše tělesná hmotnosti? Alkohol sám o sobě nemůže být převeden na tuk.

Co se stane po vypití alkoholu? Alkohol dostane prioritu nad všemi ostatními makroživinami a začne se metabolizovat jako první. To znamená, že metabolizace všech bílkovin, tuků a sacharidů se zastaví, dokud tělo nezpracuje alkohol, který přemění na acetát a ten následně oxiduje na oxid uhličitý a vodu.  V omezeném množství (2-4dcl) může víno dokonce příznivě podpořit citlivost těla na inzulín (10). Víno také snižuje riziko úmrtí a má příznivý vliv na několik typů rakoviny (11).

Koktejly

Nemyslím ty alkoholické. Je to jídlo, nebo je to nápoj? Domnívám se, že tak trochu obojí, ale dokud se to dá pít brčkem psychologicky na mě koktejly působí jako nápoj. Koktejly jsou nejlepší po cvičení. Můžete zkusit 50g čistého proteinu, mražený banán, trochu mražených borůvek a hrst špenátu.

Výhoda špenátu je, že dodá tělu víc vlákniny a vitamínů a v nápoji ho necítíte. Kombinací ovoce a zeleniny je spousty, ale pozor, některé druhy se spolu nemají moc v lásce. Určitě je lepší pít koktejly, než fresh džusy u kterých se zbavíte odšťavněním všeho dobrého, jako je vláknina a některé vitamíny. Pijete tak jen to horší, mám namysli fruktózu.

Horké kakao

Hořká čokoláda s obsahem 70% a více kakaa je tělu prospěšná, ale co horké kakao? Můžeme ho přidat na seznam zdravých nápojů vedle vody? Ukázalo se, že kakao má spousty zdravotních výhod, stejně jako hořká čokoláda. A proč vlastně ne? Koneckonců, kakao je taky hlavní složkou tmavé čokolády. Pokud jde o množství antioxidantů, kakao jich má víc než čaj, nebo červené víno (12). Konzumace kakaa je nepřímo spojena s krevním tlakem, snižuje riziko kardiovaskulárních onemocnění a zvyšuje citlivost těla na inzulín (13). Když už se rozhodnete pro kakao, kupujte opravdu co nejkvalitnější kakaový prášek. Třeba zde.

Mléko

Pro ty, co nemají odpor a alergie na mléčné výrobky a lakotózu, může být mléko zajímavý způsob jak dostat do těla větší množství vápníku , vitamínů a proteinu. Nicméně, mléčné výrobky podporují produkci inzulínu, takže pokud se pro mléko rozhodnete, je to nejlepší po tréninku (14). Pozitivní účinky mléka a mléčných výrobků na zlepšení kardiovaskulárního systému, a zmírnění diabetu typu 2, a některých typů rakoviny jsou už celkem dlouho známé. Teď se zase objevilo pár důkazů, o tom, že mléko zvyšuje riziko rakoviny prostaty (16) (17). Pokud nemáte problém s mléčnými výrobky, můžete mléko v omezené míře zahrnout mezi nápoje.

stáhněte si ukázku knihy

JAK TUKY PÁLIT A NEUKLÁDAT

Kokosová voda

Kokos má neuvěřitelné množství pozitivních účinků na zdraví, než se vejde do jednoho menšího odstavce. Kokos byl základní potravinou mnoha kultur desítky tisíc let a někde jí je do dnes. Téměř každá část kokosu má nějaký pozitivní zdravotní přínos. Kokosová voda například prokazatelně snižuje krevní tlak u hypertoniků (18). Do kokosové vody můžete přidat ovoce, nebo ji naopak použít při výrobě koktejlů, pokud jim chcete dodat kokosovou chuť.

Máte nějaké další nápady na zdravé nápoje, u kterých se dá hubnout?

Top

11 MÝTŮ
O HUBNUTÍ

x