7 možností jak posilovat vůli

Existuje rčení “Špatnou stravu nepřecvičíš”. Pokud chceme zhubnout a tím pádem snížit množství tělesného tuku správný výběr potravin je prvním krokem. Jednoduše se to píše, čte, ale už mnohem hůř dělá. O spoustě potravin víme, že nepatří mezi nejzdravější, přesto máme problém přestat s jejich konzumací. Kdyby to bylo tak jednoduché jíme jen zeleninu a maso. Proč neustále bojujeme s jídlem? Co si vybíráme k jídlu nemá nic společného s hladem. Většina lidí, včetně mě nemá vůbec ponětí co hlad znamená. Celý problém je v hlavě a návycích. Existuje několik rozumných kroků, které často pomůžou udělat v pravý okamžik správné rozhodnutí.

Buď v pohybu

Když jsme v pohybu, tělo produkuje endorfiny. Ať už posilujeme, nebo se jen procházíme se psem, stále dochází k produkci endorfinů a dalších látek pozitivně působících na mozek. Nemusíme se omezovat na jedno konkrétní cvičení. Důležité je být v pohybu pravidelně a často. Každého baví trochu něco jiného. Důležité je najít si aktivitu, která baví právě vás. Krom 10 minutových tréninků chodím pravidelně hrát plážový volejbal. Nikdy by mě nenapadlo nazývat to cvičením. Volejbal je prostě zábava. Určitě to máte podobně.

Pěstuj jídlo

Čerstvé ovoce a zelenina nejen líp chutná, ale není zatížena chemikáliemi, které je nutné používat aby potraviny vydržely po celou dobu transportu. Jestli máte kde, vrhněte se do pěstování, zahradničení a vrtání se v zemi. Mimo jiné je prokázané, že tím snížíte i stres. Jíst potraviny, které si vypěstujeme je super pocit.

Vyhledávej slunce

Problémy s nedostatkem vitamínů v Evropě příliš nemáme. Snad až na jeden a tím je vitamín D. Mnoho studií prokázalo souvislost mezi depresemi a množstvím vitamínu D. Pokud vyhledáváte jídlo v okamžicích, kdy se necítíte nejlépe je nejlepší volbou jít ven na procházku. V ideálním případě na přímé slunce. Taková drobnost dokáže pomoci snížit citovou potřebu jíst. Snažte se dostat na slunce během dne, kdykoli je to jen možné. Vitamín D je možné do určité míry přijmout z potravin, ale velice omezeně. Většinu si ho tělo vyrobí právě ze slunečních paprsků. Nemusí být přímo slunečno. Tvorba vitamínu D probíhá i když je částečně zataženo. Když jsme schovaní v kanceláři za sklem tak už ne.

Ber jen kvalitní kalorie

Není zas tak důležité kolik kalorií přijmeme, jako to odkud pochází. Různé diety jsou zaměřeny na různé zdroje kalorií a jejich omezení. Pokud ale sáhneme po nekvalitních kaloriích, získá tělo nedostatečnou výživu a máme brzo hlad. Pokud sáhneme znovu po nekvalitním zdroji kalorií stáváme se obětí začarovaného kruhu. Závislost na cukru skutečně existuje a jeho konzumace má na mozek stejné účinky jako některá léčiva (1).

Zlozvyky za zvyky

Nezdravé jídlo je často jen zvyk. Kdykoli se díváme na film máme potřebu udělat si popkorn, nebo alespoň otevřít pytlík s brambůrky. Když sedíme u počítače, často uzobáváme něco nezdravého. Ať už je to cokoli než se zlozvyku zbavovat je jednodušší nahradit ho jiným. Popcorn nebo čipsy můžeme bez problémů vyměnit za obložený talíř se zeleninou a domácím česnekovým dipem. Zkuste nakrájet ovoce na co nejmenší kousky a zobejte čerstvé ovoce. Zkuste si udělat smoothie.

Dej prioritu spánku

Pokud jsme vzhůru uprostřed noci, je pravděpodobné, že naše kroky povedou do lednice, nebo do spíže. Jak často máte chuť na něco nezdravého třeba o víkendu, ráno po probuzení? A jak často v neděli večer, když ponocujete místo abyste už šli spát? Spánek léčí a pomáhá odbourávat tuky víc, než si myslíme. Spěte minimálně 6-8 hodin. Je to velice individuální a každý potřebuje jinou dobu na znovunačerpání energie a regeneraci, ke které dochází když spíme. Kuchyň by měla být po 10 večer zapovězeným místem 🙂

Najdi si ZEN

Meditace zvyšuje pocit pohody, o tom není pochyb. Dokonce i pouhých 5 minut meditace dokáže způsobit, že dostatečně zpomalíme a jsme schopni pevně se rozhodovat. To nám pomůže vyhnout se nezdravému jídlu a v pravý okamžik si správně vybrat.

Tím že zlepšíme náladu, podpoříme rozhodnutí, která jsou víc než na emocích závislá na racionálním myšlení. Posilujeme část mozku, která má na starost racionálno. Máme pod kontrolou stravování a pitný režim. Neovládají nás krátkodobé emoční výkyvy.

Jakým směrem ubíráte své myšlenky vy, když začnou převládat emoce a vaše vůle není dost silná?

stáhněte si ukázku knihy

JAK TUKY PÁLIT A NEUKLÁDAT

Líbil se článek? Chcete se dozvědět o dalších?

Sledujte FitPlan.cz na Facebooku (like / Líbí se mi), nebo na Twitteru (Follow) a dozvíte se o nových příspěvcích jako první. Mezi tím si můžete stáhnout zdarma e-book 11 mýtů o hubnutí a zdravém životním stylu.

Top
Zakoupil(a): Jiří z Otrokovice před 27 minutami
 
Zakoupil(a): Martin z Vlašim před 39 minutami
 
Zakoupil(a): Renata z Církvice u Kutné Hory před 4 hodinami
 
Zakoupil(a): Martina z Praha 4 před 9 hodinami
 
Zakoupil(a): Veronika z Praha 6 před 13 hodinami
 
Zakoupil(a): Petr z Třeboň před 14 hodinami
 
Zakoupil(a): Aleš z Chrudim před 15 hodinami
 
Zakoupil(a): Kateřina z Stará Ves nad Ondř. před 16 hodinami
 
Zakoupil(a): Oldřich z Praha před 21 hodinami
 
Zakoupil(a): František z Třebíč před 21 hodinami
 
Zakoupil(a): Alžběta z Cítoliby před 22 hodinami
 
Zakoupil(a): Miroslav z Plzeň před 23 hodinami
 
Zakoupil(a): Viera z Levice před 23 hodinami
 
Zakoupil(a): Monika z Nový Jičín před 23 hodinami
 
Zakoupil(a): Monika z Sedlec-Prčice před 1 dnem
 

11 MÝTŮ
O HUBNUTÍ

x