5 nejlepších potravin pro spalování tuků

Různé potraviny mají různý vliv na úbytek tělesného tuku. To je asi všeobecně známý fakt. Žádné jídlo samo o sobě nemá vlastnost, že by jste po něm zhubli. Pokud chce člověk zhubnout, nejčastější cestou je energetický deficit. Přesto je možné zbavovat se tuku i když neztrácíte na hmotnosti jako takové. Je potřeba vytvořit pro tělo prostředí, které mu umožní uvolňovat mastné kyseliny. V ten okamžik začne docházet ke ztrátě tělesného tuku. Tím že budete jíst potraviny uvedené níže získáte výhodu v boji s tělesnými tuky. Nejedná se o obvyklý seznam zelených čajů a koření.

Nejlepší potraviny pro spalování tuků mají několik společných vlastností.

Co činí tyto potraviny výjimečné? Všechny udržují v těle nízkou hladinu inzulínu. Dochází k pomalému uvolňování glukózy do těla, aniž by došlo k vysokému nárůstu hladiny inzulinu. Kompletním vyjmutím sacharidů z potravy také omezíte hladinu inzulínu. Ke spalovaní tuků, ale nějaké sacharidy potřebujete. Stanovit kolik sacharidů přesně potřebujete je velice obtížné. Pokud jich budete jíst hodně, hladina inzulínu bude neustále nahoře, takže nikdy nedojde k uvolnění mastných kyselin.

Nejlepší potraviny pro spalování tuků jsou vždy vysoce výživné. Poskytnou vám dostatek vitamínů a minerálních látek, které pomáhají při spalování tuků  a jsou velice důležité pro optimální fungování těla. Nejen že podpoří odbourávání tuků, ale také vás ochrání před hladem. Jakmile dostanete hlad, je to jen signál těla, že mu chybí nějaké živiny. Každé jídlo, které jíte by mělo být hlavně výživné a ne příliš kalorické.

Některé z uvedených potravin jsou tučné. To je ale v pořádku. Abyste se zbavili tuku, překvapivě tuk potřebujete přijmout v potravě. Uvedené potraviny také obsahují esenciální mastné kyseliny (EFA). Tělo není schopno tyto konkrétní tuky samo vyrobit, proto je potřebujete zařadit do jídelníčku. Nemáte jich dostatek? Jezte a tělo si samo řekne kdy má dost. Jste unaveni z hladovění přes den? Možná vám chybí prévě esenciální mastné kyseliny.

Potraviny pomáhající spalovat tuky také často obsahují velké množství bílkovin. Protein je vysoce termogenní, což znamená, že produkuje teplo, když ho trávíte. Pro strávení proteinu tělo využije asi 30% kalorií v něm obsažených. Takže protein vlastně tráví sám sebe. To není vše. Bílkoviny pomáhají při při budování svalů. Svaly potřebujete, čím více jich tělo má, tím rychleji metabolizuje a spaluje tuky i ve spánku.

Jaké potraviny jsou nejlepší spalovače tuků?

Nabízím 5 druhů potravin, které by neměly chybět ve vašem jídelníčku, pokud se chcete zbavit tělesného tuku.

Ryby

Asi jste slyšeli, že jsou ryby zdravé a je jich potřeba jíst hodně. Ryby jsou totiž obrovským zdrojem esenciálních mastných kyselin a mají vysoké množství DHA – omega-3 mastných kyselin. Naše tělo dokáže převést alfa-linolenové kyseliny (ALA) na DHA pouze s 5% účinností. Proto je tak obtížné získat DHA – omega 3 z rostlinné stravy. Ryby jsou skvělý způsob jak přeskočit přeměnu ALA na DHA a dodat tělu vysoké množství omega-3 kyselin. Ryby také obsahují velké množství bílkovin, které potřebujete pro budování svalů.

Fazole

Fazole mají velice nízký obsah tuku a vysoký obsah vlákniny, bílkovin a velice nízký glikemický index. Pokud nejíte maso, fazole jsou skvělou alternativou, protože se jedná o  výborný zdroj bílkovin.  Fazole mají vysoký obsah vlákniny v poměru k opravdu nízkému glikemickému indexu. Díky tomu fazole poskytují ideální prostředí pro metabolismus aby uvolnil mastné kyseliny. Až budete kupovat fazole, vyhýbejte se nakládaným v tomatu a jiných omáčkách. Tyto omáčky obsahují vysoké množství cuku a ten opravdu nepotřebujete. Pokud se rozhodnete kupovat konzervované fazole, tak jedině nakládané ve vodě. Nechcete jíst fazole, protože se po nich prdí? Zkuste konzervované fazole propláchnout pořádně ve vodě. Zjistíte, že vůbec nenadýmají.

Ořechy

Ořechy jsou skvělá potravina pro spalování tuků. Mají obrovský obsah zdravých tuků, esenciálních mastných kyselin a v tucích rozpustných vitamínů. Dokonce obsahují vlákninu a bílkoviny. Ořechy jsou dalším zdrojem bílkovin pro lidi, kteří nejedí maso. Zdravé tuky vysílají signály do vašeho těla a říkají mu: “ To je v pořádku, můžeš uvolňovat mastné kyseliny, protože ti poskytneme dostatek z přiijmuté potravy”. Jaké jsou nejzdravější ořechy? Podle průzkumů překvapivě nám velice dobře dostupné vlašské ořechy.

Vejce

Vejce jsou skutečným spalovačem tuků, především pak žloutek. Dlouho dobu nám vtloukali do hlavy, že vejce zvyšují obsah cholesterolu v těle a neměli bychom je jíst. Poslední studie prokázaly, že cholesterol obsažený v jídle má naprosto mizivý účinek na množství cholesterolu v krvi. Vysoká hladina cholesterolu v těle je důsledkem vysokého krevního tlaku způsobeného sacharidy, především těmi ve zpracovaném jídle. Nejlepší vejce jsou od slípek z volného výběhu. Mají velký množství esenciálních mastných kyselin a jsou opravdu skvělé pro spalování tuků.

stáhněte si ukázku knihy

JAK TUKY PÁLIT A NEUKLÁDAT

Brokolice

Brokolice je jedním z největších zdrojů vitamínu C. Lidé mají vitamín C spojený především s ovocem, ale brokolice obsahuje 150% doporučené denní dávky v pouhých 100g. Brokolice je jednou z potravin, kterou můžete jíst neomezené množství a nepřiberete na váze. Je prostě příliš objemná a neobsahuje skoro žádné kalorie. To z brokolice dělá skvělé jídlo.

Tak to bylo 5 nejlepších potravin pro spalování tuků. Kompletní seznam potravin pro spalování tuků je k dispozici v knize, kterou jsem napsal. Začlenit je do jídelníčku není nic složitého. Nejen, že je můžete jednoduše začlenit do jídelníčku, ale také vám pomůžou vybudovat základy pro zdravou výživu a životní styl.

Líbil se vám tento článek? Chcete se dozvědět o dalších?

Sledujte FitPlan.cz na Facebooku (like / Líbí se mi), nebo na Twitteru (Follow) a dozvíte se o nových příspěvcích jako první. Mezi tím si můžete stáhnout zdarma e-book 11 mýtů o hubnutí a zdravém životním stylu.


Top

11 MÝTŮ
O HUBNUTÍ

x