Co s tělem udělá denní příjem 5800 kalorií?

Co se stane, když budete denně přijímat 5800kcal po dobu tří týdnů? 5800 kalorií je víc než dvojnásobek doporučené denní dávky většiny lidí. Je to skoro trojnásobek. Je to totální přejídání se. Jak bude vypadat tělo po takovém obžerství?

První experiment: Hodně tuku a hodně sacharidů (FastFood)

Možná jste viděli, nebo slyšeli o filmu Super Size Me, kde se Morgan Spurlock stravoval jeden měsíc pouze v rychlých občerstveních. Tedy stravě bohaté na sacharidy a tuky (především trans mastné kyseliny). Denně snědl kolem 5000 kcal. Výsledkem bylo zvýšení váhy o 11.1 kg a +9% tělesného tuku. Podobný experiment byl několikrát zopakován a váha se u lidí stravujících se fast foodem zvedla za měsíc od 10 – 15kg. Předpokládám, že to pro čtenáře není nic překvapivého. 7700kcal nad rámec kalorického příjmu = 1kg tělesné hmotnosti navíc.

Rozdíl, který vidíte i cítíte

spurlock

Druhý experiment: Hodně tuku a málo sacharidů

Co se stane s tělem, když přijmete již zmiňovaných 5800kcal především z tuků? Sam Feltham se pustil do experimentu. Kalorický příjem byl v průměru na den 5794kcal. Příjem sacharidů omezil na přibližně 10% z celkového kalorického příjmu. Začínal na váze 85,6kg a obvod pasu byl 78,5 cm. Očekávaná hmotnost po 3 týdnech by měla být dle přepočtu 92.2kg. Jak to ve skutečnosti dopadlo?

Rozdíl, který…. !?#@!? Nevidíte, ani necítíte.

spurlock-feltham

Výsledné hodnoty jsou:

  • hmotnost: 87.3 kg (+1.7kg)
  • obvod pasu: 75.5cm (-3cm!!)

Mě to nepřekvapuje. Dostalo mě jen snížení obvodu pasu. Když budete hladovět a mít extrémně nízký kalorický příjem, taky nezhubnete podle zmiňovaného vzorečku. Tělo zpomalí metabolismus a hubnutí se taky zpomalí nebo zastaví, navíc hladovíte. Když se budete přejídat nízkosacharidovou stravou, tělo váhu nenabere, přizpůsobí se a snaží si udržet množství tuku, které má. Když budete jíst tuk, dáváte tím tělu najevo, že ho má dost a nepotřebuje si dělat tukové rezervy. Ano tuk, ten kalorický strašák všech dietologů. Tuk má nejvíc kalorií ze všech makroživin. Celých 9,1 kcal na gram a to je důvod, proč je tuk mnohem lepší energetický zdroj než sacharidy. Toto je snad nejlepší důkaz, proč počítání kalorií nefunguje. Chcete se taky přejídat a nepřibírat? Tady je Samův jídelníček (Anglicky).

Celkový průběh experimentu v grafu

spurlock-feltham-graf

Chcete si počítat kalorie? Můžete, ale ve skutečnosti vše stojí a padá na hormonech. Králem je inzulín a citlivost těla na tento hormon. Sam Feltham pravidelně cvičí a díky tomu má vyladěné i další hormony, jako je štítná žláza, růstový hormon, a testosteron. Kdyby se přejídal fastfoodem, dopadne podobně jako Morgan Spurlock v dokumentu Super Size Me. Chcete vědět jak to celé funguje? Přijďte na kurz.

Líbilo se?

Sledujte FitPlan.cz na Facebooku (like / Líbí se mi), nebo na Twitteru (Follow) a dozvíte se o nových příspěvcích jako první. Mezi tím si můžete stáhnout zdarma e-book s dalšími 11 mýty o hubnutí.

stáhněte si ukázku knihy

JAK TUKY PÁLIT A NEUKLÁDAT

Zdroj: DietDoctor.comSam Feltham

Top
Zakoupil(a): Luděk z Štíty před 9 hodinami
 
Zakoupil(a): Veronika z Libín před 9 hodinami
 
Zakoupil(a): Martin z Pelhřimov před 11 hodinami
 
Zakoupil(a): Pavla z Znojmo před 11 hodinami
 
Zakoupil(a): Tereza z Krnsko před 15 hodinami
 
Zakoupil(a): Eva z Mikulovice před 16 hodinami
 
Zakoupil(a): Jana z Žďár nad Sázavou před 18 hodinami
 
Zakoupil(a): Mária z Kľače před 18 hodinami
 
Zakoupil(a): Miroslav z Rotava před 18 hodinami
 
Zakoupil(a): Kateřina z Pětipsy před 19 hodinami
 
Zakoupil(a): Petra z Rakovník před 19 hodinami
 
Zakoupil(a): Tomáš z Praha-Uhříněves před 19 hodinami
 
Zakoupil(a): Lucie z Čerčany před 20 hodinami
 
Zakoupil(a): Markéta z Černá u Bohdanče před 21 hodinami
 
e-book Jak pálit a neukládat
Zakoupil(a): Kamila z Bakov nad Jizerou před 1 dnem
 

NOVÁ KNIHA
PLNÁ JÍDELNÍČKŮ NA HUBNUTÍ

NOVINKA!!!

Detailní stravovací plán, který vás za tři týdny, krok za krokem, provede po cestě k dosažení ideální váhy a jejímu udržení bez zbytečných jojo efektů.

11 MÝTŮ
O HUBNUTÍ

x